Cipő
Lépők vagy más néven sneakerek. Vászoncipők, amelyeket elsősorban sporttevékenységekhez, például teniszhez, kosárlabdához vagy futballhoz terveztek. Bár talán nem úgy tűnik, a tornacipők már több mint 100 éve velünk vannak, komoly, mi? És ez bőven elég idő ahhoz, hogy összegyűljön néhány történet és anekdota.
#ShowMore#
A sneaker-kultúra eredetét az NBA-ben kereshetjük. A 20. század elején jött a Converse a Chuck Taylor All Starral, amely az akkori kosárlabdázók körének, köztük Wilt Chamberlain és Jerry West legnépszerűbb tornacipője lett. Logikusan azonban nem csak a kosárlabdázóknak kellett, hanem a szurkolótábornak is, így a sneaker eljutott a nagyközönséghez és az utcára, ahol a gördeszkások, táncosok vagy zenészek körében vált népszerűvé, hiszen a kosárlabda elsősorban mindig is az utcai stílushoz és a hip-hop zenéhez kötődött. Hamarosan jött az adidas, amely 1969-ben mutatta be először az adidas Superstar tornacipőt, és a siker nem is váratott magára. Népszerűségük az egekbe szökött. A kört a Nike zárja, a játék "legfiatalabb" szereplője, amely nagyon sokáig a híres Michael Jordan partnereként próbálkozott. Amikor ez megtörtént, és a Nike elkezdett kifejezetten a Jumpman számára tornacipőket gyártani, a sneakerek világa szó szerint felrobbant. Hirtelen a sneakerek már nem csak sportcipők voltak, hanem az utcai divatban és kultúrában is fontos szerepet kezdtek játszani. A márkák elkezdtek új modelleket kiadni, különböző tervezőkkel együttműködni, innovatív technológiákat kifejleszteni, vagy akár egymással együttműködve izgalmas kollaborációkat létrehozni, amelyek érdekes történeteket és értéket adtak a sneakerhez.